بازگشت به فرم جستجو »

نمایش نتایج جستجو برای

نویسنده: محمد غضنفری


موارد یافت شده: 54

1 - High-School Students’ Dominant Learning Styles Preferences in Learning English: How are “Good Language Learners” Different from the Ordinary One (چکیده)
2 - Task-Based Creative Writing through Visual Advertisement: AChange of Attitude (چکیده)
3 - عناوین و القاب احترام آمیز و عبارتهای دعایی بر مبنای "نظریه ادب" در اسرار التوحید (چکیده)
4 - تغییردر ابزارهای پیوندی متن مبدأ و تاثیر آن بر ترجمه: موردپژوهی رمان پرتره ای از مرد هنرمند در جوانی (چکیده)
5 - Linguistic Politeness and its Relationship with Data Collection Preferences (چکیده)
6 - نقش فرهنگ بومی در کلاس‌های زبان انگلیسی: مقایسه سه دیدگاه متفاوت (چکیده)
7 - English Language Policy and Teacher Effectiveness at Grade Three Senior High Schools (چکیده)
8 - The Impact of Employing Imposed Images and Visualization Practices on EFL Learners’ Grammatical Achievement: A Generative-Based Learning Approach (چکیده)
9 - Uncovering the relationship between EFL teachers' big five personality traits and their self-concet (چکیده)
10 - The Impact of Illustrations on Recall of Short Stories (چکیده)
11 - Similar Portrayal of Two Invulnerable Heroes in Homer’s Iliad and Ferdowsi's Shahnameh (چکیده)
12 - An exploration of EFL teachers’ attributions (چکیده)
13 - تجزیه و تحلیل و مقایسه چکیده مقالات نوشته شده توسط محققین ایرانی و خارجی در حوزه پرستاری و مامایی (چکیده)
14 - Social and Religious Functions Performed by the Ritual Speech Act of “ya Allah” in Iranian Interactions (چکیده)
15 - Construction and Validation of Critical Understanding of the Global Spread of English Scale (CUGSES) (چکیده)
16 - Constructing and validating the self-efficacy scale for English language learners’ textbooks through Rasch measurement model (چکیده)
17 - بررسی ارتباط میان برنامه های درسی زبانی و افزایش قابلیت های هیجانی-اجتماعی زبان آموزان در چارچوب نظریه آموزش زبان کاربردی (چکیده)
18 - Investigation of ideological orientations in the translation of children’s literature: A CDA approach (چکیده)
19 - بازنمود ایدئولوژی در «منظومه انگلیسی خیام وار فیتزجرالد»: نقد و تحلیلِ برگردان چند ترانه (چکیده)
20 - Investigating cross-linguistic differences in refusal speech act among native Persian and English speakers (چکیده)
21 - The Wonder of Illustrations: The Impact of Illustrated Literary Texts on EFL Learners’ Reading Comprehension Ability (چکیده)
22 - The mystery of invulnerability: Greek and Persian myths on invulnerable heroes (چکیده)
23 - در ترجمه پذیری یا ترجمه ناپذیری گفتمان طنز (چکیده)
24 - Incidental vocabulary acquisition: The effect of reading and listening to stories on vocabulary Acquisition of Iranian EFL Students (چکیده)
25 - The Relation between Paragraph Organization and Topic Progression in Paragraphs Written By EFL Students. (چکیده)
26 - The translation of verbal humor: Possible or impossible? (چکیده)
27 - The impact of practicing analysis/synthesis on EFL learners critical thinking and reading comprehension skills (چکیده)
28 - Generative learning revisited: The impact of metacognitive awareness on EFL learners' reading comp. ability (چکیده)
29 - تغییر «سپهر گفتمان» در برگردان انگلیسی فیتزجرالد از رباعیات خیام (چکیده)
30 - نگاهی به تکرارهای واژگانی قرآن از منظر زبانشناسی نقشی-سازگانی و دشواری ترجمه این گونه عناصر (چکیده)
31 - The Relationship Between Types Of Paragraphs And Topic Progression Used In Paragraphs Written By Iranian EFL Students (چکیده)
32 - Historic’ or ‘Historical’: The Confusion Caused by Similar Lexical Forms and Its Relevance to Language Proficiency (چکیده)
33 - گفتمان طنز: ترجمه پذیر یا ترجمه ناپذیر؟ (چکیده)
34 - Domestication in Literary Translation: The English Translation of Hedayat’s Blind Owl (چکیده)
35 - گفتمان طنز سیاسی معاصر ایران و شباهتهای ساختاری آن نثر مطایبه آمیز انگلیسی (چکیده)
36 - جست و جوی نظریه ی ادب و گفتمان مؤدبانه در تاریخ بیهقی (چکیده)
37 - Synformic- Interference and its Relevance to Learners Language Proficiency (چکیده)
38 - راز رویین تنی اسطوره های یونانی و ایرانی: در باره پهلوانان رویین تن بر پایه ایلیاد و شاهنامه (چکیده)
39 - Invulnerability in Greek and Persian Mythology: A Comparative Study of Achilles and Esfandiar (چکیده)
40 - College EFL Students as Self-initiating Language Learners (چکیده)
41 - Implied Attitudes in The New York Times Reports on Political Issues Concerning Iran and Israel in 2007: A CDA Approach to Text (چکیده)
42 - PARADIGMATIC RELATIONSHIPS AMONG KINGS AND HEROES IN FIRDAWSI’S SHAHNAMEH (چکیده)
43 - Manifestation of Self-lowering and Other-raising as Politeness Strategies in Persian Political Discourse And the Implications for TEFL (چکیده)
44 - EFL Learners as Visualizers in Reading and Recalling Literary Texts (چکیده)
45 - Domestication in Literary Translation: The (چکیده)
46 - نگاهی بر چهارچوب تحلیلی بازتاب جهان بینی در ترجمه و مصداق های آن در ترجمه های ادبی (چکیده)
47 - چهارچوب تحلیلی نقد ایدئولوژی در ترجمه و نگاهی به ترجمه ی انگلیسی بوف کور هدایت (چکیده)
48 - نقد و نظری بر -تکرار- و -توازن- در متون ادبی از منظر تحلیل گفتمان و ترجمه شناسی (چکیده)
49 - جلوه هایی از بازتاب ادب در تاریخ بیهقی (چکیده)
50 - پژوهشی در کاربرد آرایه های ادبی در طنز معاصر فارسی و مقایسه ی اجمالی آنها در طنز انگلیسی (چکیده)
51 - PARADIGMATIC RELATIONSHIPS AMONG KINGS AND HEROES IN FIRDAWSI’S SHAHNAMEH (چکیده)
52 - The Wonder of Reading: The Effect of Generative Study Strategies on EFL Learners Reading Comprehension and Recall of Short Stories (چکیده)
53 - The Manifestation of ideology in a literary translation (چکیده)
54 - The Role of Visualization in EFL Learners Reading Comprehension and Recall of Short Stories (چکیده)
لینک های پیشنهادی

 

30 جستجوی اخیر